pompa

2014-02-27 20:20
Pompa ładująca na C.W.U włącza się okazjonalnie gdy na bojlerze spada temperatura.(zazwyczaj poniżej 55'C) 
Pytając o pompę ładującą miałem na myśli układ właśnie z dwoma pompami (jedna na C.O. druga na C.W.U.) 
U Ciebie "chodzi" to na jednej pompie i w tym przypadku spełni Twoje oczekiwania.(masz ten "mały" obieg. 
Wadą tego jest brak regulacji temperatury C.W.U. a zaletą że nie potrzebujesz zaworu nadmiarowo-upustowego. w mojej instalacji (miedzianej nowej) mam dwie pompki i, zawór 4D i zawory termostatyczne na grzejnikach - co mogę doradzić: większość zaworów na grzejnikach jest otwarta na max, dlaczego? bo to zaworem 4D steruję temperaturą w całej instalacji co - cwu ma oddzielną pompkę przed zaworem 4D.W domu mam obecnie 22st zawór w poz.4 z 9 na piecu (tłokowiec) 67st.ciepła woda użytkowa 45 st.wszystko działa ok,tylko gdy ustawię piorytet CWU na sterowniku - w momencie wyłączenia pompki cwu i załączenia pompki co słyszalny głośny stuk prawdopodobnie jest to zawór kulowy i sam nie wiem czy to tak ma być? mam jedna pompe (nie wiem czy ładująca) ale na powrocie, obsługuje mi równierz bojler. Widzę, że jednak proponujecie pogotowie hydrauliczne Warszawa  mi zawór 3D/4D, no cóz chyba się bez niego nie obędzie. Dlaczego obieg przez bojler nie jest krótkim obiegiem? Jakoś nie jestem do końca przekonany, zamieszczam schemat mojego układu grzewczego (czerwona linia oznacza przymknięcie wody zasilanej na kaloryfery - mniejszy przepływ)